Job-ul de content writer si aici ma refer la intreaga munca ce defineste calitatea si priceperea fiecarui content writer, nu este o chestiune de exprimat in cateva randuri. Mi-a luat ore si ore de studiu sa ma familiarizez cu terminologia ce se regaseste in vocabularul si deprinderile celor care au imbratisat content writing-ul si inca nu pot spune ca m-am dezmeticit intru-totul.

De ce Content Writing?

Probabil ca aceeasi intrebare si-o pun toti cei care nu au inteles foarte bine cu ce se mananca job-ul care este rezultatul a mii de ore de exercitii de scriere si lectura, urmat de o continua perfectionare atat din punctul de vedere al largirii sferei de categorii abordate, cat si din cel al imbunatatirii propriului stil abordat si al tehnicilor insusite fara cursuri intensive intermediate de vreo universitate autohtona. Este adevarat ca nu exista o scoala propriu zisa de genul Facultatii de Jurnalism, care sa promoveze secretele desavarsirii content writer-ilor profesionisti si nu mica mi-a fost mirarea sa constat ca motoarele de cautare nu ofera informatii indestulatoare in limba romana.

Astfel, dupa ce pentru o vreme am incetat sa mai lecturez textele scrise in limba shakespeareana, am scos de la naftalina cunostintele de limba engleza aprofundate in timpul studiilor oferite de bunavointa celor care inca sustineau obligativitatea invatamantului liceal, si am dat startul cautarilor pe Google. Si nu mica mi-a fost mirarea sa descopar ca ceea ce-mi era strain, mi s-a infatisat intr-un amalgam de informatii, pe care cu greu am reusit sa le pun cap la cap.

Daca orice media, fie ca este vorba despre presa scrisa, radio sau televiziune, cenzureaza intr-o mai mare sau mai mica masura informatiile, strecurandu-le sau picurandu-le intentionat in urechile si ochii cititorilor si auditorilor, mediul online este probabil unicul, in momentul de fata, care furnizeaza fiecare stire, informatie si continut in general, asa cum este postat de sursele ce le-au creat. Dar cum nu cantitatea continutului scris primeaza in acordarea calificativelor virtuale de catre publicul tinta ci calitatea aceluiasi continut, mediul online a creat posibilitatea dezvoltarii unui domeniu putin cunoscut dar complet necesar: content writing-ul.

Necesitatea Content Writer-ilor pentru vizibilitatea website-urilor

Content writing-ul este cel care face diferenta intre un continut corespunzator postat de fiecare website care se respecta, fapt dovedit de o foarte buna pozitionare in SERP si website-urile cu un continut inexistent sau cu evidente deficiente, practic invizibile in motoarele de cautare. Un content writer, prin activitatea desfasurata, aduce acel plus site-urilor web, care este de fapt esenta si secretul functionarii eficiente, propriu zise ale acestora.

Dintr-o simpla cautare pe Google, vi se afisaza rezultate de ordinul miilor sau sutelor de mii, intr-o fractiune de secunda, insa ceea ce este relevant, interesant si demn de parcurs, se afla pe prima pagina si cu ingaduinta, pot spune, pe primele pagini. Orice website tinteste spre o cat mai buna pozitionare in SERP ( pagina de rezultate a motorului de cautare ), indiferent daca este vorba despre un site informational, de prezentare, magazin online, bloguri sau alte categorii. Concretizarea obiectivelor se traduce prin eficientizarea mijloacelor si demersurilor urmate de webmasteri, adica prin adaugarea unui continut de calitate in masura sa atraga cat mai multi cititori si/sau potentiali clienti, care sa duca la monetizarea afacerii online. Ei bine, acest continut despre care vorbeam, este punerea in pagina a gandurilor izvorate din munca creativa a content writer-ilor ce trebuie sa imbine talentul de scriitor cu tehnicile ce-i diferentiaza de jurnalistii mediocri.

Ce este un Content Writer?

Dar ce este de fapt acest content writer? Amatori sau profesionisti, diferentiere realizata de capacitatea fiecaruia de a-si indeplini munca prestata la nivelul mediului online, content writer-ul este un scriitor care stapaneste foarte bine regulile ortografice si ortoepice ale limbii romane, in masura sa jongleze cu fraze corect elaborate, capabil sa imbogateasca fiecare continut cu expresii originale, unice, care sa-i accentueze propriul stil inconfundabil.

Un content writer, daca se vrea aprofundarea definitiei propriu zise, este mai mult decat un scriitor ghidat de talent si de o foarte buna cunoastere a limbii in care comunica. Content writer-ul este si un foarte bun jurnalist, priceput in selectia si prezentarea favorabila a informatiilor solicitate, bazandu-se pe cerintele publicului tinta si pe implicarea acestuia in vizitarile repetate ale locatiilor virtuale, atragandu-i cu stiri, informatii, continut scris de orice natura, in masura sa le alimenteze setea de cunoastere si spiritul de navigatori inraiti ai spatiului online.

Un content writer, oricat de mult talent ar concentra in scrierea articolelor, fara o continua munca de perfectionare a tehnicilor SEO, ar avea o finalitate destinata esecului.